logotyp
Položek: 25-30 z celkem: 105   na první stranuo jednu stranu zpěto jednu stranu vpředna poslední stranu

ZŠ a MŠ Višňová

Ochrana člověka za mimořádných situací- 29.9.2023

Po státním svátku jsme využili pátek 29.9. na uspořádání Ochrany člověka za mimořádných situací. Žáci přišli do školy pouze s malými batůžky a svačinou. Hned z rána je čekal požární poplach a následná evakuace. Potom si ve třídách opakovali důležitá telefonní čísla, aktivně si vyzkoušeli poskytnutí první pomoci. Nacvičili ochranu před požárem a povodní. Při venkovním pobytu trénovali především bezpečnost v silničním provozu, dopravní značky a transport raněného v nepřístupném terénu.

Mgr. Adéla Paříková

Zahájení školního roku 2023/2024

Začátek školního roku probíhal již tradičním vítáním nových žáků do 1.třídy. Uvítáni byli žáci všech našich tříd a představen pedagogický sbor. Ve školním roce 2023/2024 k nám nově nastoupilo devět žáčků. Společně se všemi zaměstnanci jsme je přivítali před budovou základní školy, kterou budou po dobu dalších pěti let navštěvovat. Děti obdržely stužku od paní učitelky třídní, uvítací list od paní ředitelky a desky s dárky od pana starosty, které nám věnoval kraj.

Přejeme všem žákům šťastný vstup do nového školního roku,

zaměstnanci ZŠ Višňová

Kino Frýdlant-Kambodža

20.9. 2023 se žáci 3., 4. a 5. třídy zúčastnily výukového programu v rámci projektu PLANETA ZEMĚ 3000. Žáci naší školy se projektu zúčastnili již po několikáté. Letošním tématem byla KAMBODŽA – země v jihovýchodní Asii. Děti se díky programu dozvěděly spoustu zajímavých informací ohledně této exotické země. Celým pořadem provázel fotograf a cestovatel Adam Lelek a jeho dva společníci na cestách. Divákům představil jak pohnutou historii Kambodže, tak její kulturní i přírodní dědictví. Pořad se také zabývá ekologickými otázkami a ochranou planety Země. Buduje v dětech ekologické smýšlení o naší budoucnosti a udržitelném způsobu života. Ve všech divácích zanechal velmi silný zážitek.

Mgr. Lenka Langová

IZS Frýdlant 15.9.2023

IZS Frýdlant 15.9.2023V pátek 15.9. jsme s první a druhou třídou navštívili Den s IZS (Integrovaný záchranný systém) ve Frýdlantu. Tato aktivita probíhá pravidelně každý rok v září pod záštitou města Frýdlant. My jsme moc rádi, že nás letos opět pozvali.
Jako škola máme tento den zakomponovaný v Ochraně člověka za mimořádných situací, která probíhá pravidelně na naší škole minimálně 2x do roka. V tomto školním roce se budeme tomuto tématu dále věnovat 29.9.2023 a 23.3.2024.
Na akci mohli žáci vidět všechny složky IZS- hasiče, vojáky, Policii ČR, horskou záchrannou službu, záchranáře....
Vyzkoušeli si některé pracovní pomůcky (neaktivní zbraně, přilby...). Viděli zásah chemické jednotky-použití robota při akci, dekontaminaci okolí a zasažené osoby.
Jako každý rok byla tato akce velmi povedená. Moc se nám všem líbila a děkujeme organizátorům.
Adéla Paříková

Závěr školního roku

Zajímavý závěr školního roku jsme se snažili připravit i pro děti, které neodjely na školu v přírodě. A jsem moc rád, že se aktivně účastnily každý den dopoledního programu a nezahálely doma. Výprava do Saně ke Kominickému rybníku nebo putování naučnou přírodní stezkou Křížového vrchu, kolem  tenisového areálu a pivovaru k hradbám hradu a zámku a po nové stezce pod SŠHL v Bělíkově ulici na fotbalovou umělku. I ve Višňové jsme prostřídali různá místa ke hrám či relaxaci – tělocvičnu, umělku, školní družinu, počítačovou učebnu ve škole či altán na návsi.

Mgr. Dobroslav Buřita

Škola v přírodě 2023

V pondělí 26.6. jsme se vydali se 42 dětmi na školu v přírodě, která se konala u Lomnice nad Popelkou. Byli jsme ubytováni v penzionu Vyhlídka přímo u rozhledny Tábor. Ubytování bylo sice na kopci, ale tentokrát se opravdu povedlo. Čisto, milý personál, vynikající jídlo a ty porce! První den po příjezdu a ubytování jsme navštívili místí koupaliště. Bylo tam krásně. Děti se příjemně osvěžily a něco dobrého si koupily do bříška. Druhý den dopoledne jsme se vydali do areálu skokanských můstků u Lomnice nad Popelkou. Někteří stateční jedinci vystoupali až na vrchol rozhledny nejvyššího skokanského můstku. Byl to opravdu zážitek, dost nahoře fučelo. Byli jsme rádi, že jsme bezpečně slezli opět dolů. Odpoledne si žáci 5.třídy připravili s paní ředitelkou stopovanou pro mladší kamarády. Při cestě za hledáním pokladu žáci plnili úkoly. Cílem stopované byla Allainova věž, kde byl ukryt sladký poklad. Ve středu jsme se vydali na celodenní výlet, který jsme přesunuli kvůli počasí. Podnikli jsme výpravu na zřícenu Bradlec. Výstup a sestup byl sice náročný, ale všichni ho s menší pomocí zvládli.  Na závěr dne už se všichni těšili na oblíbenou večerní diskotéku a taneční soutěže. Můžu říci, že to byla snad nejlepší škola v přírodě, kterou jsme zažili. Děti byly úžasné. Starší pomáhali mladším, a tak by to mělo být. Měli jsme z nich opravdu radost. Rodiče můžou být pyšní, že mají doma skvělé a vychované děti. Už se všichni těšíme na to, kam vyrazíme příště.

Mgr. Adéla Paříková

RYCHLÝ KONTAKT

Kontakty

Višňová 173
464 01 Frýdlant, okres Liberec

Základní škola
tel.: 725 554 521(ředitelna)
tel.: 601 543 476 (sborovna)
e-mail: skola@zsvisnova.cz
datová schránka: 7hgvtfp

Mateřská škola
tel.: 727 807 786

Školní družina
tel.: 725 554 523

Jídelna Scolarest- pí. Jana Žáková-ved.jídelny
tel: 482 312 605

Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů:
Firma

ISDS

ckiqaqk

NÁSTĚNKA

Poděkování firmě Juta a.s. za finanční dar na nákup sportovních pomůcek a pořádání sportovních soutěží.
Moc děkuji sponzorům, kteří v letošním roce 2023 přispěli finanční částkou na pořízení sedacích vaků do čtenářských koutků. Jedná se o: firmu Grain a.s., OÚ Černousy, hasiče Višňová, TJ Jiskru Višňová a manželé Alice a Luboš Erbanovi.
Od 1.9.2023 bude zahájen sběr tříděného odpadu. Sbíráme nyní pouze papír. Svůj sběr můžete ponechat u zadního vchodu do staré budovy školy. Nezapomeňte napsat jméno, příjmení a počty kg.
Děkujeme

NOVINKY

Škola v přírodě proběhne od pondělí 24.6. do čtvrtka 27.6.2024 v penzionu Kamzík v krásné krajině Českého Švýcarska. Dopravu i ubytování budeme hradit z projektu OP JAK. Škola v přírodě bude pro žáky zdarma.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.